Tarta z botwinką i kozim serem



Tarta nie wygląda oszałamiająco, ale niestety mój piekarnik ma swoje humory i przypala od dołu, a górę zostawia lejącą. Więc nie będę podawać czasu pieczenia.
Jak zwykle poszłam na łatwiznę i wykorzystałam gotowe ciasto francuskie :) Ale nadzienie zrobiłam sama!
Uwielbiam botwinkę i sery i uważam, że jest to jedno z lepszych kulinarnych połączeń. Cukinię dodałam, bo dogorywała mi już w lodówce i szkoda było wyrzucić. A jako osoba, która nie lubi marnować jedzenia, po prostu musiałam ją do czegoś wykorzystać. Świetnie sprawdza się w towarzystwie serów, więc wybór był prosty...

Składniki:
Ciasto francuskie
pęczek botwinki
ulubiony ser kozi (lub feta/a nawet twarożek)
mascarpone
cukinia (opcjonalnie)
szczypta tymianku
jajko


Botwinkę kroję na spore kawałki, mieszam z kozim serem i mascarpone, jajkiem i doprawiam do smaku. Ciasto francuskie układam na blaszce i na wierzch wykładam botwinkową masę. Przyznaję się szczerze, że pod masę sypnęłam jeszcze trochę startego parmezanu, ale to tylko jedna z opcji.



Komentarze

Popularne posty