Kotlety z ciecierzycy i kaszy jaglanej

Czasami mam ochotę na coś smażonego. Nawet często :) Ale postanowiłam jeść zdrowiej (dlatego min.: nie jem mięsa, albo przynajmniej bardzo się staram) i smażone nie równa się zdrowe. Jednak jeżeli zastosuje się prosty fortel, to można zagłuszyć/zajeść wyrzuty sumienia. I jest smacznie i "zdrowo" i smażone. Można by powiedzieć, że wilk syty i owca cała :)

Mnie z podanych proporcji wyszło 10-12 kotletów.

Składniki:
1 puszka ciecierzycy
2 garstki kaszy jaglanej
jajko
bułka tarta
natka pietruszki
1 cebula
sól, pieprz, curry
olej do smażenia

Kaszę jaglaną gotuję al dente, studzę. Ciecierzycę blenduję. Resztę składników (jeżeli tego wymagają kroję). Wszystko mieszam ze sobą (to mój ulubiony moment, bo przypomina mi dziecięca zabawy w błocie i lepienie babek z piasku). Formuję w kotlety i smażę na rozgrzanym tłuszczu. A później już tylko zjadam. Na zdjęciach w wersji z sałatką z resztek (bo taka najlepsza).





Komentarze

  1. Wyglądają cudownie ;) Sama bardzo często robię podobne, właśnie z kaszy jaglanej i ciecierzycy, ale przeważnie jajka już nie dodaję. I podoba mi się bardzo sałatka - wygląda bardzo wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz! Też spróbuję zrobić bez jajka, może się uda. Zastanawiałam się czy będzie się to kleić, ale skoro to sprawdzone, to na pewno skorzystam z podpowiedzi :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty