Językiem po mapie - Korözött, czyli ser liptowski - Bałkany+Słowacja+Węgry+Austria

A myślałam, że będzie łatwo! Byłam przekonana, że jest to potrawa charakterystyczna dla Węgier (przez ogromne ilości papryki), a gdy zaczęłam szukać okazało się, że takiego...
wiki mówi inaczej :)

A zatem! Postanowiłam, że skoro wszelkie moje wakacyjne plany poszły w ..., dodatkowo niespodziewane wydatki i wszystko przeciwko mnie, powędruję sobie przynajmniej "językiem po mapie" i posmakuję potraw z różnych stron świata. Pewnie, że nie będą smakowały jak "prawdziwe" ale zawsze to jakaś namiastka :)

Dzisiaj korözött!

Składniki:
twarożek z mleka krowiego (u mnie jest kilka rodzajów, mam serek śmietankowy, twarożek i serek wiejski)
1/4 bardzo drobno posiekanej cebuli
2 łyżki kwaśnej śmietany
dużo papryki (u mnie też mieszanka wędzonej, palonej, ostrej i słodkiej)
łyżeczka musztardy
mały ząbek czosnku
szczypta kminku
szczypiorek
kilka liści mięty (to takie moje urozmaicenie)

Wszystkie składniki mieszamy, zamykamy oczy, jemy i wyobrażamy sobie, że siedzimy gdzieś w cieniu, pod drzewem rosnącym przy małym kamiennym domku na skraju winnicy. Dla lepszego efektu proponuję kieliszeczek tokaja, albo całą butelkę, wtedy na pewno uwierzymy, że jesteśmy na Węgrzech :)





Komentarze

Popularne posty