Kotlety z ciecierzycy i brokuła z fetą

Wiosną ogarnia mnie szał kupowania warzyw. Zazwyczaj powstają z nich zupy, gulasze i kotleciki. Dzisiaj prosty przepis na kotlety.

Składniki:
mały brokuł
mniej więcej tyle samo czerwonej soczewicy
cebula
Pół opakowania sera feta
jajko
Garść mąki/bułki tartej lub kaszy manny
pieprz

Brokuł ugotowałam na parze z dodatkiem czosnku i chilli. Soczewicę ugotowałam w osolonej wodzie, a cebulkę podsmażyłam na niewielkiej ilości oleju. Wszystko połączyłam z fetą, jajkiem i kaszą, przyprawiłam. Uformowałam niewielkie kotleciki (większe zazwyczaj przypalam, albo niszczę przy przewracaniu) i upiekłam w piekarniku, przewracając w połowie pieczenia. Piekę aż się zarumienią. Najlepiej smakują z sosem tzatziki i sałatą z kilkoma kroplami oliwy.




Komentarze

Popularne posty